ďťż

drgania kierownicy przy hamowaniu





johny - Sro 19 Paź, 2005 00:36
witam. problem dotyczy E9, praktycznie od paru miesiecy mam delikatnie mowiac wkur....ajacy problem podczas hamowania szczegolnie powyzej 60km/h mam darmowy masaz raczek na kierownicy im szybciej tym mocniej, wymienilem juz tarcze, klocki, ustawilem geometrie, napompowalem koleczka, a nawet pokusilem sie na pozyczenie nowych felusi na pare dni (salonowe), efekt zaskakujacy ZADNYCH ZMIAN dalej masazyk w dloniach. Co jest przyczyna?? >>>>>POMOCY<<<<<<



beneficus - Sro 19 Paź, 2005 00:49
A w jakim stanie masz amortyzatory?



johny - Sro 19 Paź, 2005 00:50
amorki sa prawie jak nowki maja dopiero jakies 20 tys ani niebujaja trzymaja sie ladnie, suchutkie.



qbutek - Sro 19 Paź, 2005 00:54
łożysko, elementy zawieszenia, elementu układu kierowniczego(ich połączenie przy kole)???

[ Dodano: Sro 19 Paź, 2005 00:55 ]



johny - Sro 19 Paź, 2005 00:58
piekna sprawa czeka mnie widze nadale troche zabawy.

Pytanie z innej beczki:
Na pokrywie zaworów (1.3 12V gaznik 91r) mniej wiecej ze srodka wychodzi przewod gumowy. Po ostatniej wizycie u mechaniora jakis cymbal go wyciagnal i ladnie wkrecil w przewodzik srubke zeby zaslepic. Do czego to sluzy i na co ma wplyw??



rojass - Sro 19 Paź, 2005 01:25
nie kumam teraz, zamiast gumoego przewodu masz śrube na pokrywie zaworów ?



johny - Sro 19 Paź, 2005 01:27
nie w pokrywie zostala mi dziurka aczkolwiek olej nieucieka a srubka jest w przewodzie i zasanawiam sie od czego to jest bo silnik dzialal przed i dziala po.....



beneficus - Sro 19 Paź, 2005 01:35

Po ostatniej wizycie u mechaniora jakis cymbal go wyciagnal i ladnie wkrecil w przewodzik srubke zeby zaslepic. Do czego to sluzy i na co ma wplyw??

He he, to rzeczywiście wyjątkowo udany mechanik



Przewody są dwa, o którym mowa?



johny - Sro 19 Paź, 2005 01:39
o jak ladnie. ta piekna amerykanska po prawej str



rojass - Sro 19 Paź, 2005 02:56
a silnik pracuje tak samo równo ?



johny - Sro 19 Paź, 2005 09:06
silnik pracowal i pracuje bez najmniejszego problemu, aczkolwiek jak wykrece srubke z tego przewodu(pieknie wkrecona przez mechanika) to auto wariuje i gasnie. i wlasnie nie mam pladego pojecia do czego to padlo jest?? moze wogole odlacze silnik i tez bedzie jezdzila??



mateo_E11 - Sro 19 Paź, 2005 09:19
Wracajac do tematu z pierwszego posta. Przyczyna drgan kierownicy podczas hamowania moga byc nierowne tarcze hamulcowe. U mnie takie wlasnie wibracje po toczeniu tarczy przeszly jak reka odjal.

Mateo_e11



Konrad - Sro 19 Paź, 2005 10:25

Wracajac do tematu z pierwszego posta. Przyczyna drgan kierownicy podczas hamowania moga byc nierowne tarcze hamulcowe. U mnie takie wlasnie wibracje po toczeniu tarczy przeszly jak reka odjal.




Croom - Sro 19 Paź, 2005 11:24
A plyn hamulcowy zostal wymieniony ?
Czy zalozyles nowe tarcze i nowe klocki ?

Mialem to samo kiedys u siebie i cala wina lezy na linii plynhamulcowy->klocki->tarcze



johny - Sro 19 Paź, 2005 11:40
no klocki i tarcze wymienialem ale o plynie hamulcowym nawet nie myslalem, w zasadzie to uklad chyba nie pamieta jak wyglada swiezutki plyn. trzeba bedzie sprobowac, przy okazji moze tloczki sie zestarzaly i czas najwyzszy na nowe??




KIJU - Sro 19 Paź, 2005 11:55

okazji moze tloczki sie zestarzaly i czas najwyzszy na nowe??
tłoczki to może nie ale szukał bym dalej łożyska drążki wachacze



turdziGTI - Sro 19 Paź, 2005 12:00
Ciekawa sprawa w zasadzie wszystko masz mowe.A avesis podobno luz w ulkadzie kierowniczym moze powodowac drgania na kierownicy.
A czy czyjesz te same wibracje na pedale hamulca czy tylko na kierownicy.
I czy pojawiaja sie takrze przy wiekszej predkosci?
Informuj nas o przebiegu walki z tym tzw. wku...wiczem takie niby nic a potrafi napsuc krwi.
Ja mialem wibracje powyrzej 130 kmh a powod byl prosty a walka trwala rok.Fele mialy wiekszy otwor centrujacy.dorobilem redukcje i jak reka odjal.



johny - Sro 19 Paź, 2005 12:14
w zasadzie to pedal mozna powiedziec ze tes sie oddzywa ale co dzis zauwazylem przy hamowaniu z jakis 10km/h przy delikatnym nacisnieciu hamulca samochod hamuje mozna powiedziec pulsacyjnie przy nacisku jednakowa sila caly czas. wiec priorytetem moze cos jest nie tak z zawieszeniem bo poprzednie tarcze nie byly zle a jednak pokusilem sie na wymiane i nic. moze tak jak powiedzial qbutek osadzenie tarczy jest krzywe.
nie wiem ale bede informowal



turdziGTI - Sro 19 Paź, 2005 13:33
No to to nie ma sily musi byc cos z tarcza.Moze depnoles za mocno lub wjechales w wode i sie pogiely.
Z tego co piszesz (a wiem bo mialem identycznie czulem jak auto pulsuje ) i z obiawow to musi byc cos z tarcza.No chyba ze ten plyn to mie jest duzy koszt wiec mozesz sprobowac.



radex - Sro 19 Paź, 2005 13:34
może zdejmij tarcze i przeczyść pod nimi piaste
troche syfu tam może powodować zły nierówny docisk tarczy

pozdro



johny - Sro 19 Paź, 2005 21:46
a wracajac do drugiej czesci posta. wiecie moze do czego jest i jak wazna jest ten piekny wezyk po prawej stronie na pokrywie zaworow (zdjecie wyzej)



beneficus - Sro 19 Paź, 2005 22:00
Najważniejsze jest byś z powrotem go zamontował, bo w zimie
możesz mieć duże problemy z rozruchem. W tym gaźniku jest
jak sam wiesz dużo przewodów wszelkiej maści, zazwyczaj
podciśnieniowych, ale nie tylko..



zyzolek - Sro 19 Paź, 2005 22:09
Jesli chodzi o hamowanie to beda to na bank tarcze.
Albo zle zalozone, albo juz sie pogiely. Byly nowe czy uzywki?
po zalozeniu nowych tarcz i klockow trzeba pamietac o dotarciu.
Nie wolno gwaltownie hamowac, za wyjatkiem ze jest taka koniecznosc.
Sa przyrzady sprawdzania tarcz czy sa pogiete. Wiekszosc warsztatow
posiada takowe.



Scorpion - Sro 19 Paź, 2005 23:38
Według mnie to odma.
Ale siem może mylę.
Srubka zamiast odprowadzenia???
NIESAMOWITE!!!!
Strzałeczka



tm85 - Czw 20 Paź, 2005 16:37
Podnieś koło w górę i odpal, zobacz czy wszystko równo się kręci.

Ja obstawiam na 90% wybite PIASTY. Luz na nich powoduje krzywienie się tarcz.



Konrad - Czw 20 Paź, 2005 18:05
IMO - piasty / łożyska - sprawdź jak najszybciej, bo jeśli jest piasta zwichrowana, to ci rozpieprzy łożysko... a tu już koszty idą w górę...



Jaksa - Czw 20 Paź, 2005 21:19

Ja obstawiam na 90% wybite PIASTY. Ja tez - sprawdz piasty.