ďťż

korektor siły hamowania - CD





beneficus - Pon 07 Cze, 2004 22:18
Próbowałem odświerzam mój stary topic ale tylko zedytowało mi ostatnią moją
wypowiedź, niestety.. http://www.forum.corollac...topic.php?t=303

Korektor wreszcie znalazłem, przynajmniej połowicznie. Wyszukałem kolesia
na Allegro z rolka taką jak moja o bardzo małym przepiegu, a co najważniejsze
sprzedaje ją na części (samochód z Niemiec)

Pytam Panie i Panowie czy ktoś może wie jak taki korektor wygląda
albo gdzie jest umiejscowiony, może ktoś podpowie podstawową
zasadę jego działania?

pozdrawiam



tco_tm - Pon 07 Cze, 2004 22:38

Próbowałem odświerzam mój stary topic ale tylko zedytowało mi ostatnią moją
wypowiedź, niestety


Heh. A nie mowilem... Polecam watek: http://www.forum.corollac...opic.php?t=1209


Pytam Panie i Panowie czy ktoś może wie jak taki korektor wygląda
albo gdzie jest umiejscowiony


Moze byc korektor sily hamowania tylnej osi. Uzaleznia on sile hamowania tylnych kol od obciazenia (ugiecia) tylnego zawieszenia. Zwykle jest to element w formie dzwigienki przymocowany do tylnych amortyzatorow, lub fabrycznie z nimi zintegrowany. Zasada dzialania jest wiec oczywista - nim bardziej obciazony tyl, tym sila hamowania tylnych kol jest wieksza. Zapobiega to zblokowywaniu kol tylnych przy hamowaniu, kiedy odciazony tyl czesciowo traci przyczepnosc i minimalna sila wystarczy do zatrzymania kola, co mogloby skonczyc sie niekontrolowanym poslizgiem.

Moze tez byc korektor, czy raczej rozdzielacz sily pomiedzy kola. Nie wiem dokladnie co to jest, chyba po prostu zwykly tloczek, ktory wyrownuje cisnienie w przewodach tylnych kol. W E11 znajduje sie to za silnikiem, przymocowane dokladnie po srodku grodzi rozdzielajacej komore silnika od przestrzeni pasazerskiej.

Pozdrawiam.

P.S. / EDIT: Teraz doczytalem tamten watek (fajnie tak rozmawiac o jednej rzeczy w trzech miejscach). U mnie ten korektor (rozdzielacz) jest wymiarami zblizony do paczki papierochow, wyglada jak odlewana obudowa tloczka, do ktorej wchodza dwa przewody hamulcowe i rowniez dwa wychodza. Rozmawialem o moim problemie z ABSem w ASO Wlochy i tam czlowiek z pamieci podal mi cene 350 PLN za te czesc.

Co ciekawe, to juz drugie ASO (po Radosci), ktore nie jest pewne, czy potrafi zdiagnozowac uszkodzenie ABSu, poza odczytaniem bledow z komputera. Nie mniej dziekuje milemu Panu, ze poswiecil troche czasu na rozmowe ze mna, zamiast mnie po prostu zbyc.



Konrad - Pon 07 Cze, 2004 23:06

Próbowałem odświerzam mój stary topic ale tylko zedytowało mi ostatnią moją
wypowiedź, niestety.. http://www.forum.corollac...topic.php?t=303

wystarczy kogos poprosic, kto podciagnie topik do góry i z glowy... jakby co - pisz do mnie - ja zawsze chetnie nabije sobie posta



beneficus - Pon 07 Cze, 2004 23:43



Moze tez byc korektor, czy raczej rozdzielacz sily pomiedzy kola. Nie wiem dokladnie co to jest, chyba po prostu zwykly tloczek, ktory wyrownuje cisnienie w przewodach tylnych kol. W E11 znajduje sie to za silnikiem, przymocowane dokladnie po srodku grodzi rozdzielajacej komore silnika od przestrzeni pasazerskiej.

Pozdrawiam.



jedyne co wiem, to że (jeżeli się mylę to mnie poprawcie) jest to jakaś część hydrauliczna?
Tylko gdzie to się znajduje..



TOMO - Wto 08 Cze, 2004 01:53
u mnie reduktor jest połączony sprężyną po prawej stronie z tyłu z drążkiem poprzecznym wahacza



beneficus - Wto 08 Cze, 2004 18:00

u mnie reduktor jest połączony sprężyną po prawej stronie z tyłu z drążkiem poprzecznym wahacza



Czy to może to ustrojstwo

Dwoniłem do Toyoty, ale człowiek z którym rozmawiałem
był bardzo mało komunikatywny i niechętny do udzielania
informacji innych niż cenowych (bagatela 900 zł).
Zadałem mu proste pytanie czy korektor różni się
w zależności od nadwozia, nie wiedział lub powiedzieć nie chciał..

Ja mam możliwość kupienia tego korektora od corolli e9 z 91 roku (3D)
w bardzo przyzwoitej cenie ale nie wiem czy radość z kupna nie rozwieje się
przy próbie montażu.

HELP ME PLEASE!!



lucifuge - Wto 08 Cze, 2004 18:47

Ja mam możliwość kupienia tego korektora od corolli e9 z 91 roku (3D)

to co zaznaczyles wystepuje tylko w wagonie, w hb tego nie ma!



tco_tm - Wto 08 Cze, 2004 18:54
Moze beneficus sprecyzujesz, czy chodzi Ci o regulator sily hamowania tylnej osi (to co na zdjeciu), czy rozdzielacz sily hamowania pomiedzy kolami tylnej osi (u mnie na grodzi silnika).

Mam wagona E11 i u mnie z tego co patrzylem, to z tylu nie ma regulatora, jest tylko rozdzielacz.

Czy moze te dwie rzeczy to to samo (cos co nazywam rozdzielaczem jest korkektorem, chociaz nie wiem jak to by mialo dzialac)

Pozdrawiam.



beneficus - Wto 08 Cze, 2004 19:09

Moze beneficus sprecyzujesz, czy chodzi Ci o regulator sily hamowania tylnej osi (to co na zdjeciu), czy rozdzielacz sily hamowania pomiedzy kolami tylnej osi (u mnie na grodzi silnika).

Mam wagona E11 i u mnie z tego co patrzylem, to z tylu nie ma regulatora, jest tylko rozdzielacz.

Czy moze te dwie rzeczy to to samo (cos co nazywam rozdzielaczem jest korkektorem, chociaz nie wiem jak to by mialo dzialac)

Pozdrawiam.


Nie wiem nawet jak to wygląda, a teraz jeszcze mam wątpliwości co do nazewnictwa
Spróbuje wyrazić się nieco jaśniej..
Mój mechanik powiedział, że do wymiany jest tylny korektor siły hamowania.
Chodzi o to, że na badaniu technicznym wyszło, że w tylnym układzi hamulcowym
różnica w hamowaniu poszczególnych kół wynosi aż 60%!!
Lewe koło hamuje z siłą 1,7kN, a prawe tylko 0,7kN.

Ps: korektor traktuję jako rozdzielacz siły hamowania pomiędzy dwoma kołami
tylnej osi

pozdrawiam



lucifuge - Sro 09 Cze, 2004 10:20
tyl to jest to co jest na zdjeciu, ale to jest tylko w wagonie



beneficus - Sro 09 Cze, 2004 15:53

tyl to jest to co jest na zdjeciu, ale to jest tylko w wagonie

dziękuje za identyfikację
A czy jest szansa na wyregulowanie/naprawę tego korektora,
czy trzeba wymienić na nowy? (60% to trochę dużo )



lucifuge - Sro 09 Cze, 2004 16:14

dziękuje za identyfikację nie ma sprawy pytasz sie kilka razy wiec odpowiadam. tco opisal ci 2 mozliwe elementy. ty wybierasz tylny, ktory wystepuje tylko w wg, w hb, lb i sedan tego nie ma, regulacja? naprawa? nie slyszalem ale jak wiadomo polak potrafi...



sirwolf78 - Sro 18 Kwi, 2007 11:38
Cześć. Czy ktoś mógłby podrzucić fotkę korektora siły hamowania na tylną oś, bo ta tutaj nie działa. U mnie znajduje się on z tyłu po lewej stronie na wahaczu i jest tam przyspawany. Czy tak powinno być?



beneficus - Pon 23 Kwi, 2007 08:41

Cześć. Czy ktoś mógłby podrzucić fotkę korektora siły hamowania na tylną oś, bo ta tutaj nie działa. U mnie znajduje się on z tyłu po lewej stronie na wahaczu i jest tam przyspawany. Czy tak powinno być?

Tylny korektor siły hamowania w Corolli E10:



Tylny korektor siły hamowania w Corolli E9:





sirwolf78 - Pon 23 Kwi, 2007 15:20
Dzięki, ale te schematy już tu widziałem. Chodziło mi o fotkę od spodu smochodu.